360-UPPLEVELSER

360-filmning är ett mycket effektfullt format när du vill presentera en plats. Det kan handla om så vitt skilda miljöer som en turistanläggning, en skola eller en behandlingsmottagning. Betraktaren får en så realistisk försmak av den miljö du vill marknadsföra som det bara går utan att fysiskt behöva besöka miljön.


Se exepel på tur i fullskärm här!


Hur många gånger har du som konsument frågat dig, ”ja, men hur ser det faktiskt ut?”. Ska du på semester är kanske första frågan hur hotellrummet ser ut. Då kan du förmodligen ta del av några bilder på enstaka rum. Och då frågar du dig, ”ja, men ser alla rum ut så här?”.


Dessutom vill du förmodligen veta hur det ser ut i restaurangerna och på hotellområdet. För att inte prata om beachen, om du nu har tänkt att hänga på stranden en stor del av din tid. Eller hur skidbackarna ser ut? Golfbanan? Vandringslederna?


Med 360-film kan du låta betraktaren själv gå runt i miljön vart den vill.

Det finns många miljöer där 360-filmning kan vara effektivt.


Hur ser det ut på den skola jag är intresserad av att gå?

Gifter man ihop 360-miljö – så att den tilltänkta eleven kan gå omkring och upptäcka skolan på egen hand – med vanlig film, blir det desto bättre. Då kan eleven när den kommer in i de olika rummen och möta lärare och personal i korta filmer som presenterar sig själva och hur man bedriver verksamheten.


Den som går in i en behandlingsmottagning kan klicka på en ikon och fram kommer läkaren som berättar om den kommande operationen.

En 360-miljö kan alltså fyllas av annan film, inspelade ljudspår, texter och bilder. Betraktaren bestämmer själv vilken typ av innehåll den vill ta del av.

Det kan innebära att det i 360-turen om ett resmål under ikoner som ligger i scenen över vattnet, kan visa vilka aktiviteter som står till buds just där. Kanske övernatta på en bastuflotte, hyra båt...


I en produktionsanläggning vill man med filmer visa hur produktionen går till på olika platser i anläggningen, samtidigt som man vill lägga in faktauppgifter med text om olika tekniska uppgifter eller designlösningar för mer djuplodad information


Det fina med 360-format är alltså att betraktaren själv kan välja åt vilket håll man vill rikta blicken, genom att enkelt föra sitt finger eller muspekaren åt det hållet. Det ger en större känsla av att själv befinna sig i rummet och att utgivaren ärligt visar upp sin miljö utan tillrättalägganden. Och samtidigt kan så mycket matnyttigt innehåll som helst läggas in i miljön, vilken betraktaren själv kan välja att ta del av.


Användningsområdena för 360-miljöer är många – såsom lösningarna för hur man utformar dem.


Har du en verksamhet där kunderna frågar sig ”hur ser det faktiskt ut?” – då kan det vara idé att fundera på 360.

Hör gärna av dig om du vill bolla idéer.



INTRO- OCH PUFFFILM FÖR ADVOKATSAMFUNDETS 360-TUR


RANDOM BILDER FRÅN ADVOKATSAMFUNDETS 360-TUR


JAN HÅFSTRÖM-FILM FRÅN ADVOKATSAMFUNDETS 360-TUR


DAN WOLGERS-FILM FRÅN ADVOKATSAMFUNDETS 360-TUR


ADVOKATSAMFUNDETS 360-TUR

Välkommen på en guidad visning i Tryggerska villan. Möt konsten. Möt konstnärerna. Upplev husets historia och ta del av Advokatsamfundets verksamhet.

Se turen här!




Meet The Team
IMG_2878.jpg

Bruno Lundgren

  • Grey LinkedIn Icon

VD, redaktör, skribent, idéer

070 348 75 20

b.lundgren@tidningsmakarna.se

magnus3.png

Magnus Ekberg

  • Grey LinkedIn Icon

 Creative director, projektledare, grafisk form, layout

070 874 49 67

m.ekberg@tidningsmakarna.se

IMG_2909.jpg

Petrus Iggström

  • Grey LinkedIn Icon

Art director, fotograf, regissör

072 230 36 15

 

p.iggstrom@tidningsmakarna.se

IMG_2934.jpg

Luca Pirro

  • Grey LinkedIn Icon

Redaktör, skribent, fotograf, ljud

070 238 05 05

 

l.pirro@tidningsmakarna.se