FILM/Hållbar in-store marketing

Hur filmar man en planta som ska växa och bli en liten buske? Och som ska visas under några sekunder på en maskindisplay där kunden står och häller upp en kaffe?

Det ska vi tala om.


Någon säger:

– Ja, det här ska ju inte precis bli en dokumentär, det är känslan vi vill åt. Så vad händer om man lägger ut ett litet hav av kaffebönor på en duk? Planterar en planta bland kaffebönorna, gör ett lite hål i duken, och liksom drar ner plantan genom bönorna så att den försvinner ur bild? Och så filmar vi det makro?

Ingen andra fattar nånting men nickar ivrigt och säger:

– Kanonbra, kör på det!

– Ja, och filma i slowmotion och spela upp den åt andra hållet, förstås.

– ...Öh, just det, säger dom andra, som hals över huvud är på väg ur rummet.

Så nu kan du, om du är uppmärksam – var helst man serverar en riktigt god kaffe i kaffemaskinen – också avnjuta en snygg och smart liten film som på bästa sätt berättar historien om Arvid Nordquists hållbarhetstänk.




 

Kolla! Så här fint blev det!



Meet The Team
IMG_2878.jpg

Bruno Lundgren

  • Grey LinkedIn Icon

VD, redaktör, skribent, idéer

070 348 75 20

b.lundgren@tidningsmakarna.se

magnus3.png

Magnus Ekberg

  • Grey LinkedIn Icon

 Creative director, projektledare, grafisk form, layout

070 874 49 67

m.ekberg@tidningsmakarna.se

IMG_2909.jpg

Petrus Iggström

  • Grey LinkedIn Icon

Art director, fotograf, regissör

072 230 36 15

 

p.iggstrom@tidningsmakarna.se

IMG_2934.jpg

Luca Pirro

  • Grey LinkedIn Icon

Redaktör, skribent, fotograf, ljud

070 238 05 05

 

l.pirro@tidningsmakarna.se