Ibland vet man som kund att ens företag till exempel behöver uppdatera sin bildkatalog – men på vägen dit inser man att fotograferingen är ett perfekt tillfälle att ”passa på att filma lite”.
Då tänker man precis rätt! Marknadsföring, innehållsskapande och informationsmaterial fungerar nämligen bäst när flera medieformer samverkar.
Precis så var det när grossistföretaget Tage Lindblom bad Tidningsmakarna att ta nya produktbilder på deras livsmedelssortiment, och det slutade med att vi gjorde flera instruktionsfilmer som visade hur produkterna kan användas.
Tänk dig att du tittar på en produkt som intresserar dig på ett företags hemsida. Att bilden är snygg gör förstås mycket. Men ännu bättre är det om du direkt kan se en liten kort, snygg film som visar hur produkten används i praktiken!
Dessutom blir det ju såklart mer kostnadseffektivt om man kan samordna fotografering och filmning med samma personer, samma dag. Ibland är det så enkelt som att ”passa på att filma lite”!
Comments