Tebo Byggtillbehör behövde en lättmanövrerad bildstudio för att höja kvaliteten på sitt egenproducerade säljmaterial och deras sociala medier.
Tebos vice VD, Sara Brännbäck, berättar.
Varför ville ni ha en bildstudio? – Vi kände att det var viktigt att hänga med i en växande digital värld. Våra säljare använder film för presentationer mot kund och för att visa upp produkter, så gör vi instruktionsfilmer på hur produkterna används. Sen filmar vi också mycket själva till sociala medier. Därför fanns det ett behov av att snabbt och enkelt kunna spela in kvalitativ film på ett kostnadseffektivt sätt.
Hur hjälpte Petrus er? – Petrus hjälpte till att välja ut film-, ljud- och ljusteknik och bygga ihop det till ett system som kunde fungera för våra ändamål, samt med att sätta upp en studiomiljö som ser snygg ut. Sen höll han en tvådagarskurs med instruktion på hur tekniken används. Och så gav han information om hur postproduktion i DaVinci Resolve fungerar, samt lärde oss hur vi kan livestreama med hjälp av en bildmixer.
Tidningsmakarnas Petrus Iggström:
Vilka var utmaningarna?
– En utmaning var att hitta rätt nivå på produkter som skulle passa deras specifika syfte. Det skulle ju vara designat för deras ändamål men ändå vara kostnadseffektivt. Att få ihop allt till ett kvalitativt system som fungerar för dem, som ju inte jobbar med film till vardags egentligen. Det måste vara bra grejer som håller i längden, men samtidigt ska det vara användarvänligt för de som ska använda det.
Och lösningarna?
– Slutresultatet blev en komplett studio med ljus och ljud- och bildupptagning. Mikrofon och andra element monterade vi fast, så att inget behöver kopplas om varje gång de ska filma. Allt står där redo att användas!
Ett exempel på egenproducerat innehåll från Tebo – gjort med nya bildstudion.
Comentarios